torstai 12. joulukuuta 2013

12. Nööyyyyyy......

Aamu oli harmaa eikä siitä hippusesta lunta ollut enää tietoakaan...
 Otsikko siitä johtuen ettei oikein ollut aikaa päivittää blogia ja "nööyyyy" koska harmitti jättää tämä väliin, mutta mut yllytettiin tähän ^_^ Jotain edes. Ok.Syyttäkää itseänne.

Sienen tuotos, tuotoksen valutus ja mitä siitä tuli... Hmm...

Join ensimmäisen satsini kefiiriä tänään! Eilen haistelin sienikippoa ja olin haistavinani hiivan hajun. Ei oikein houkutellut... Tänään kun haistoin sieniseosta, olikin haju muuttunut kirpeäksi, samantapaiseksi kuin bulgarian jugurtissa on. Ei enää niin luotaantyöntävää :D

Kun aika tuli, kippasin kefiirin köllimismaitoineen siivilään ja vähän sekoittelin mössöä siivilässä, että joka ikinen terveellinen tippa joka mulle on tarkoitettu, tippuisi alla olevaan kippoon. No, mun juomani ei tuossa vaiheessa vielä ollut kovin houkuttelevan näköistä. Olin myöskin huolissani siitä, että siivilään jäi paljon tavaraa mutta kippoon tuli vain liru... Ajattelin kuitenkin asian olevan ok, joten pesin kefiirin maitomössöstä (vai rahkaako se on?) ja kippasin sen toiseen kippoon jossa uusi maito jo oodotteli sitä.

Nyt vasta tajusin etten ottanut pesunraikkaasta kefiiristä kuvaa. Höh. Mutta ehtiihän sen myöhemminkin ^_^

Sen puolisentoista desiä, mitä mulle jäi juotavaa, sekautin tasaiseksi sauvasekottimella. Oli pakko, mä vaan tykkään enemmän juoda tasasia litkuja. Siksi mä oon tosi onnellinen siitäkin, että mun sheikkereissä on siivilät niin ei protskuklimpit pääse suuhun asti...

Oli se liru isompi mitä kuva antaa ymmärtää O.o
Kefiirin maku oli mulle aikamoinen yllätys! Join sen siis epäluuloisesti, silmät kiinni (kuopuksen ehdotus) ja hengittämättä liikoja. Mutta sepäs olikin hyvää! Hemmetin kirpeää, samanmoinen ilme oli juoman hörpättyäni kuin on sitruunamehuhörpyn jälkeen :D Odotin jotain mietoa, niinkuin piimä, ja eilisillan haisteluiden perusteella hiivaisen tunkkaista - mutta eipäs ollutkaan kumpaakaan. Koostumuskin oli enemmän kuin maidolla. Nyt oikeastaan odotan että saan huomenna maistaa kefiiriä uudestaan. Tuossa se taas posottelee pöydällä kipossaan, yhtä muhkuraisena jo kuin oli tänään ennen valutusta :D

Tuolta se näytti äsken :)
Nyt mä painun nukkumaan. Huomenna kerron teille helvetinkekseistä. Ne ei ihan tuolla nimellä löytyneet netistä, un etsin kivoja lahjaideoita, mutta... No, siitä sitten huomenna ^_^

2 kommenttia:

  1. Kuulostaa hurjalta. Onko gefiluksessakin tota? Aika jännä.

    -JansQ

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En tiedä, voi olla. Ainain tässä pitäis olla probiootteja :D

      Poista

Kommentteja? Ajatuksia? Ruusuja tai risuja? Anna tulla :D